img
img
img
img
img
کتایون سنگستانی

از رنج و زندگی

نئوهاوکینگ‌ها

نشر چشمه

مریم حسینیان

بهترین کتابی که خوانده‌ام کتاب نئوهاوکینگ‌ها نانفیکشنی درباره‌ی رنج و زندگی است. چون برگرفته از زندگی نویسنده و مسائلی است که در طول بیماری با آنها دست‌وپنجه نرم کرده. کتاب از رنج‌ و لذت، شادی و اندوه‌، عشق و نفرت‌ و زندگی می‌گوید. شخصیت‌های کتاب همه واقعی‌اند اما با ظرافت با تخیل نویسنده گره خوردند. شخصیت‌های کتاب مثل مهدی یزدانی خرم، رضا کیائیان و… برای ما شناخته شده‌اند اما نویسنده تصویر دیگری از این آدم‌های نام‌آشنا می‌سازد که منحصربه‌فرد و جذاب و شخصی است. نثر کتاب مثل بقیه آثار مریم حسینیان خوش‌خوان و گرم است و سوالاتی بنیادی را مطرح می‌کند که به ذهن هر انسان درگیر با رنج، از هر نوعش، می‌رسد. مثل آیا در این نوع بیماری کائنات و متافیزیک می توانند یاری برسانند؟ یا این تکه که از متن کتاب انتخاب شده «نئوهاوکینگ‌ها اندوهی به قدرت فروپاشی ستاره‌ای عظیم در قلب‌شان حس می‌کنند. با پرسشی فلسفی و بی‌پاسخ «چرا من؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترين مطالب اين بخش
  آنچه درباره‌ی والت ویتمن نمی‌دانیم

حقایقی درباره زندگی شخصی و ادبی «والت ویتمن»

  چهار دهه بحث روشنفکری

از مباحث توسعه تا تاریخ به میانجی علوم انسانی

  حمام چگونه از «خزینه» به «دوش» رسید؟

حمام کردن همیشه در ذهن مردم به معنای پاکیزگی نبود. گاهی تصور می‌شد قرار گرفتن در آب نه تنها کاری برای تمیز شدن نمی‌کند، بلکه برای سلامتی خطرناک است.

  مورد ابن‌مقفع

ابن‌مقفع به سال ۱۴۲ به دستور سفیان به کاخ امارت خوانده شد و به دستور هم‌او نیز اعضای بدن او را بریدند و در تنور انداختند.

  رسانه تاب‌آوری روانی اجتماعی را تحت تاثیر دارد

تأثیر رسانه بر تاب‌آوری چندوجهی است و بستگی به عواملی چون جمله ویژگی‌های شخصیتی افراد، میزان و نوع رسانه  و رژیم مصرف دارد.