img
img
img
img
img

«شهر کتاب بهشتی» را تعطیل نکنید

ایبنا: جمعی از ناشران و کتابفروشان در واکنش به تعطیلی شهر کتاب بهشتی، در نامه‌ای خطاب به رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی خواستار جلوگیری از تعطیلی این واحد فرهنگی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جمعی از ناشران و کتابفروشان در واکنش به تعطیلی «شهرکتاب بهشتی» که در مِلک فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی قرار دارد، در نامه‌ای خواستار جلوگیری از تعطیلی این واحد فرهنگی شدند.

در این نامه که خطاب به غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی نوشته شده، آمده است؛

«با عرض سلام و آرزوی توفیقات روزافزون، استاد فرهیخته استحضار دارند که فرهنگ، فرهنگ‌سازی، ماندگاری و بالندگی آن، زیربنای توفیق در هر امر مادی و معنوی است و شالوده این بستر و زیربنا کتاب است. بدین سبب، این محصول ارزشمند و دیگر محصولات فرهنگی لاجرم باید درمحل و محل‌های مناسب، مطلوب و برخوردار از معیارها و ضوابط (استانداردها) عرضه گردد، یعنی کتابفروشی‌ها.

با این مقدمه که حضرتعالی نسبت به آن و اهمیّت ایجاد شرایط اجرایی لازم برای تحققِ شایسته اشراف کامل دارند سخن کوتاه کرده، آنچه را که باعث ایجاد نگرانی ناشران و موزعان از جمله امضاءکنندگان ذیل شده است، تقدیم می‌نماید.

بنا به اخبار و زمزمه‌های دریافت شده، یکی از مراکز فعّال در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی (شهرکتاب بهشتی) که در طول سال‌های حضور و فعّالیّت با رعایت شئون و مقررات بسیار موثر موجد بالندگی آحاد جامعه شده و در ساختمان قدیم فرهنگستان مستقر است، در آستانه تعطیلی و بسته شدن قرار دارد.

از آنجایی که کتابفروشی مذکور در مِلک فرهنگستان استقرار دارد و با عنایت به سوابق و جایگاه رفیع و منیع شما اندیشمند گرانمایه، تقاضا دارد با بررسی موضوع، به هر نحو ممکن ازجمله بهره‌مندی از ظرفیت فرهنگستان به‌عنوان موجر و درایت مسبوق به سابقه ریاست معزّز، از تعطیلی این واحد فرهنگی و موثر در حوزه فرهنگ، کتاب و کتاب‌خوانی و فرهنگ‌سازی که در صورت تحقّق موجب کاهش فروش کتاب و بالمآل زایل شدن بخشی از اوقات مفید شهروندان خواهد شد، ممانعت به‌عمل آورند.

در پایان از همّت و تلاش جنابعالی در اعتلای فرهنگ ایرانِ اسلامی، زبان فارسی و گسترش کتاب و کتابخوانی سپاسگزاری می‌نمائیم.»

«شهر کتاب بهشتی» را تعطیل نکنید
كلیدواژه‌های مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترين مطالب اين بخش
  شهر کتاب بهشتی تعطیل شد

علت تعطیلی شهرکتاب بهشتی، افزایش بهای اجاره ملک اعلام شده است.

  انتشار رمان جدیدی از ابوتراب خسروی پس از ۱۲ سال  ‌‌ ‌

رمان «برزخ خجسته» اثر جدیدی از ابوتراب خسروی تحویل ناشر شده است و به‌زودی منتشر می‌شود.

  دکتر فریبا عدلی درگذشت

تسلیت به دکتر محمدرضا عدلی

  اضطراب و سرگردانی میان دو هیچ

با حضور دکتر امید طبیب‌زاده

  تاریخ فلسفه‌ی اخلاق

با حضور مصطفی ملکیان، محسن جوادی و سیدمحمدحسین صالحی