img
img
img
img
img

معرفی برگزیدگان هفتمین دوره‌ی جایزه‌ی ابوالحسن نجفی

 هیئت داوران جایزه‌ی ابوالحسن نجفی از میان هشت ترجمه‌ی راه یافته به مرحله‌ی نهایی این جایزه (اگر گابریل نبود ترجمه‌ی پژمان طهرانیان، الیزابت فینچ ترجمه‌ی محمدرضا ترک‌تتاری، باغ‌های تسلّا ترجمه‌ی ابوالفضل الله‌دادی، باخ برای بچه‌ها ترجمه‌ی طیبه هاشمی، بچه‌های تانر ترجمه‌ی علی عبداللهی، در امریکا ترجمه‌ی نیلوفر صادقی، قصه‌های آشوب ترجمه‌ی نیما حضرتی، گلبرگ بلند دریا ترجمه‌ی سعید متین) برگردان نیلوفر صادقی از رمان «در امریکا» نوشته‌ی سوزان سانتاگ که به همت نشر برج منتشر شده، به عنوان برگزیده‌ معرفی کردند و برگردان ابوالفضل الله‌دادی از رمان «باغ‌های تسلّا» نوشته‌ی پریسا رضا (ناشر: برج) را شایسته‌ی تشویق دانستند.

گفتنی است جایزه‌ی ویژه‌ی هیئت داوران به پاس کارنامه‌‌ی پربرگ‌وبار در عرصه‌‌ی ترجمه، به مهشید میرمعزّی تعلق گرفت.

به برگزیدگان علاوه بر وجه نقد، نشان ابوالحسن نجفی اهدا شد که ابوالفضل الله‌دادی جایزه‌ی نقدی خود را برای تجهیز کتابخانه به دبیرستان انقلاب اسلامی ورزنه اهدا کرد.

  جایزه‌‌ی «ابوالحسن نجفی» هرساله به منظور احترام و پاسداشت خدماتی که او به فرهنگ و ادب و عرصه‌ ترجمه‌ این مرز و بوم کرده، به بهترین ترجمه رمان و مجموعه داستان کوتاهی که در یک سال گذشته منتشر شده، اهدا می‌شود. داوری این دوره را ضیاء موحد، مهستی بحرینی، عبدالله کوثری، حسین معصومی‌همدانی، موسی اسوار، امید طبیب‌زاده، ابوالفضل حری، آبتین گلکار با دبیری علی‌اصغر محمدخانی بر عهده داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترين مطالب اين بخش
  شهر کتاب بهشتی تعطیل شد

علت تعطیلی شهرکتاب بهشتی، افزایش بهای اجاره ملک اعلام شده است.

  انتشار رمان جدیدی از ابوتراب خسروی پس از ۱۲ سال  ‌‌ ‌

رمان «برزخ خجسته» اثر جدیدی از ابوتراب خسروی تحویل ناشر شده است و به‌زودی منتشر می‌شود.

  دکتر فریبا عدلی درگذشت

تسلیت به دکتر محمدرضا عدلی

  اضطراب و سرگردانی میان دو هیچ

با حضور دکتر امید طبیب‌زاده

  تاریخ فلسفه‌ی اخلاق

با حضور مصطفی ملکیان، محسن جوادی و سیدمحمدحسین صالحی