img
img
img
img
img

از تو بیزارم، ترکم نکن

بینش نو: خلق‌وخوی افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی آنقدر متغیر، ترسناک و پرخاشگرانه است که خود این افراد اغلب نگران سلامت عقلی‌شان می‌شوند. ممکن است در لحظه‌ای خوشحال، و در لحظه‌ای دیگر ناامید و افسرده باشند. افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی علائم چشمگیر مشابهی دارند:
هویت متزلزل
پرخاشگری‌های ناگهانی
حساسیت بیش از حد به طرد شدن واقعی یا خیالی
خیانت‌های زناشویی کوتاه و متلاطم
احساس پوچی شدید
اختلالات خوردن، سوء‌مصرف مواد مخدر، و سایر گرایشات خودتخریبی
ترس غیرمنطقی از ترک شدن و ناتوانی در تنها ماندن
توصیف، تشخیص، و درمان اختلال شخصیت مرزی تا سال‌ها دشوار بود. امّا دکتر جرالد جِی. کرایزمن و هال استراوس با نوشتن این راهنمای کلاسیک، توصیه‌های حرفه‌ای و ضروری را به قربانیان این اختلال و خانواده‌هایشان ارائه کردند تا بتوانند با این مشکل طاقت‌فرسا و نسبتاً فراگیر کنار بیایند و آن را درک کنند.

کتاب حاضر حاوی به‌روزترین تحقیقاتی است که باب بررسی ریشه‌های عصب‌شناختی، وراثتی، و تحولی این اختلال را گشوده و ارتباط اختلال شخصیت مرزی با مشکلاتی مثل سوء‌مصرف مواد، سوء‌استفاده جنسی، اختلال استرس پس از سانحه، اختلال نقص توجه/بیش‌فعالی، و اختلالات خوردن را روشن‌تر کرده است و این کتاب را به راهنمایی مهم برای فهم و زندگی با افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی بدل کرده است.

قسمتی از كتاب

کتاب از تو بیزارم، ترکم نکن پر از داستان‌ها و مثال‌های بالینی است که گاه و بیگاه در حرفه‌ام به‌عنوان روان‌درمانگر با آن روبه‌رو می‌شوم. با مطالعه این کتاب، با رنج و محنت انسان‌هایی روبه‌رو می‌شویم که ممکن است، دوست، یار، همکار، شریک زندگی، خواهر و برادر و حتی والدین ما باشند.

یا حتی ممکن است خودمان به این اختلال مبتلا باشیم. با وجود اين، خواندن این کتاب را تنها به کسانی توصیه نمی‌کنم که به اختلال شخصیت مرزی مبتلا هستند و یا عزیزی را در بند این اختلال دارند. پیشنهاد می‌کنم هر کسی که به نوعی در روابط، هویت، بحران میان‌سالی، پیشرفت در کار و حرفه، پوچی و معنای زندگی، ترس از تنهایی، افراط در لذت‌جویی، تکرار مکرّر اشتباهات، و در یک کلمه، زندگی با چالش روبه‌رو است، این کتاب را مطالعه کند. به‌ویژه، به افرادی که جوان‌تر هستند و فرصت بیشتری برای تغییر دارند، پیشنهاد می‌کنم که برای کسب تجربه و برای درک و فهمی عمیق‌تر از خود، این کتاب را مطالعه کنند.

كلیدواژه‌های مطلب: برای این مطلب كلیدواژه‌ای تعریف نشده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترين مطالب اين بخش
  چگونه فلسفه کمک می‌کند راه‌مان را بیابیم؟

نگاهی به کتاب «دشواری زندگی»

  رؤیابینی‌های یک روان‌کاو

نگاهی به کتاب «خلاقه‌خوانی: جستارهایی دربارهٔ آثار بنیادین روان‌کاوی»

  عامل مهمی به نام عشق

نگاهی به کتاب «فلسفه عشق»

  راهنمای «ثبت و ضبط تاریخ شفاهی» منتشر شد

راهنمای «ثبت و ضبط تاریخ شفاهی» با ترجمه‌ای از حسین فراهانی کتابی پایه در رشته تاریخ شفاهی به شمار می‌رود و می‌تواند نقطه آغازی مناسب و دوره کامل مقدماتی برای آموزش این رشته باشد. 

  زشتی به اندازه زیبایی در انسان‌بودن ما سهیم است

نگاهی به کتاب «تاریخ فرهنگی زشتی»