img
img
img
img
img

تاریخ زنان فیلسوف معاصر

به تازگی کتاب «تاریخ زنان فیلسوف معاصر» نوشته‌ی مری الن وایت با ترجمه‌ی جمعی از مترجمان و به سرپرستی مریم نصراصفهانی به همت انتشارات کرگدن منتشر شده است.

این کتاب به بررسی آثار و نظام فکری سیزده فیلسوف زن (ویکتوریا لیدی ولبی، ای. ای. کنستانس جونز، شارلوت پرکینز گیلمن، لو سالومه، مری ویتن کالکینز، ال. سوزان استبینگ، ادیت اشتاین، گردا والتر، آین رند، کورنلیا یوحانا دفوخل، هانا آرنت، سیمون دو بووار و سیمون وی) می‌پردازد. زنان فیلسوف معاصر، مانند همتایان مردشان، در شکل دادن به «مسائل کلان» فلسفه دخیل بوده‌اند؛ نوشته‌هایی برای اعقاب خود به جا گذاشته‌اند؛ مریدان، شاگردان و پیروانی داشته‌اند؛ و در آکادمی‌ها و انجمن‌های تخصصی به پرورش و پیشرفت دیگر فیلسوفان کمک کرده‌اند.

نشست نقد و بررسی کتاب «تاریخ زنان فیلسوف معاصر» در روز سه‌شنبه دوم خرداد با حضور مصطفی ملکیان، سیده‌زهرا مبلّغ و مریم نصراصفهانی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را هم‌زمان از صفحه‌ی اینستاگرام این مرکز به نشانی Ketabofarhang  پیگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترين مطالب اين بخش
  سیصد گل سرخ در نوای شاعر فردا

شاعر سیاه نمایی نمی‌کند اما رنگ سیاهی‌ها در شعر او غلیظ‌تر می‌شود و از این رو برانگیزاننده‌تر و اثرگذارنده‌تر.

  جنگ و صلح در اندیشه‌ی عبدالرحمن جامی

با حضور دكتر صلاح‌الدين جامی، دكتر محمد داوود عرفان و علی‌اکبر امینی

  زن‌ستیزی در آثار جامی

با حضور دکتر سپیده موسوی

  بررسی سیمای زن از نگاه جامی

با حضور دکتر سپیده موسوی

  برگزاری مراسم اهدای هفتمین دوره‌ی جایزه و نشان «ابوالحسن نجفی»

با حضور هیئت داوران و برگزیدگان هفتمین دوره‌ی جایزه