img
img
img
img
img

درس گرفتن از آلمانی‌ها

با حضور امیر صائمی و محمدمصطفی بیات

به تازگی کتاب «درس گرفتن از آلمانی‌ها» نوشته سوزان نیمن با ترجمه‌ی محمدمصطفی بیات به همت نشر برج منتشرشده است. درس‌ گرفتن از آلمانی‌ها داسـتان مسیر طـولانی و پرپیچ‌وخمی را تعریف می‌کند که آلمانی‌ها در مواجهه با جنایات دوران نازی‌ها پیموده‌اند و درعین‌حال نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در دوران معاصر برای مواجهه با تاریخ خشونت‌بارشان چه کرده‌اند.
سوزان نیمن، نویسنده‌ی کتاب، از یک سو زنی سفیدپوست است که در دوره‌ی جنبش حقوق مدنی در جنوب آمریکا بزرگ شده و از سوی دیگر زنی یهودی است که بیشتر دوران بزرگ‌سالی‌اش را در برلین گذرانده است. این تجربه‌ی زیسته چشم‌انداز منحصربه‌فردی برایش به ارمغان آورده و به او در نوشتن این کتاب بسیار کمک کرده است. نیمن علاوه بر تجربیات شخصی و تأملات فلسفی، پای حرف افراد بسیاری نشسته است. او با آمریکایی‌ها و آلمانی‌هایی مصاحبه کرده که با شرارت رخ‌داده در تاریخ کشورشان دست و پنجه نرم می‌کنند.
نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه  دوم اسفند ساعت ۱۵ به نقد و بررسی کتاب «درس گرفتن از آلمانی‌ها» اختصاص دارد که با حضور امیر صائمی و محمدمصطفی بیات برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترين مطالب اين بخش
  فایل شنیداری نشست «روانشناسی دین»

با حضور:
دکتر محمد دهقانی، دکتر محمد گلزاری

۸ آذر ۱۳۹۰

  سیصد گل سرخ در نوای شاعر فردا

شاعر سیاه نمایی نمی‌کند اما رنگ سیاهی‌ها در شعر او غلیظ‌تر می‌شود و از این رو برانگیزاننده‌تر و اثرگذارنده‌تر.

  جنگ و صلح در اندیشه‌ی عبدالرحمن جامی

با حضور دكتر صلاح‌الدين جامی، دكتر محمد داوود عرفان و علی‌اکبر امینی

  زن‌ستیزی در آثار جامی

با حضور دکتر سپیده موسوی

  بررسی سیمای زن از نگاه جامی

با حضور دکتر سپیده موسوی