img
img
img
img
img

همه هستی من آوازی است

سومین ویرایش اشعار فروغ فرخزاد به زبان ایتالیایی با عنوان “همه هستی من آوازی است” یکشنبه ۳۱ اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تورین رونمایی و معرفی شد. این مجموعه پیش از این نیز در دو چاپ متفاوت با عنوان ‘ تنها صداست که می‌ماند’  با مقدمه و ترجمه فائزه مردانی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بولونیا-ایتالیا در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۸ به چاپ رسیده بود. موفقیت و توجه به این دو کتاب به گردآوری، برگردان و نشر سومی از آثار این شاعر انجامید که می‌توان آن را کامل ترین متن از آثار فروغ فرخزاد در زبان ایتالیایی قلمداد کرد.
در این مجموعه پس از مقدمه ای در بررسی و شناسایی شعر فروغ فرخزاد و زمان و افکار او، برگزیده ای از اشعار سه کتاب ‘اسیر’  ‘عصیان’ و ‘دیوار’، متن کامل ‘تولدی دیگر’ و ‘ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد…’، بخشی از نامه ها و مصاحبه ها، یاداشت های سفر به ایتالیا، اشعار شعرای دیگر در سوگ و یاد او و در پایان بیوگرافی و کتاب‌شناسی آثار گنجانده شده است. تمام اشعار ترجمه شده با متن فارسی در مقابل همراه است و  شاعر معاصر ایتالیایی خانم ماریا گراتزیا کالاندرونه پیشگفتار ی بعنوان معرفی فروغ بر آن افزوده است. ترجمه گزیده اشعار دوران جوانی و نامه ها با همکاری شاعر و مترجم جوان فرانچسکو  اوکتتو صورت گرفته و روی جلد زیبای کتاب اثر مهدی دوایی است.
این مجموعه را انتشارات لینداوو Lindau به چاپ رسانده است.

كلیدواژه‌های مطلب: برای این مطلب كلیدواژه‌ای تعریف نشده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترين مطالب اين بخش
  چگونه فلسفه کمک می‌کند راه‌مان را بیابیم؟

نگاهی به کتاب «دشواری زندگی»

  رؤیابینی‌های یک روان‌کاو

نگاهی به کتاب «خلاقه‌خوانی: جستارهایی دربارهٔ آثار بنیادین روان‌کاوی»

  عامل مهمی به نام عشق

نگاهی به کتاب «فلسفه عشق»

  راهنمای «ثبت و ضبط تاریخ شفاهی» منتشر شد

راهنمای «ثبت و ضبط تاریخ شفاهی» با ترجمه‌ای از حسین فراهانی کتابی پایه در رشته تاریخ شفاهی به شمار می‌رود و می‌تواند نقطه آغازی مناسب و دوره کامل مقدماتی برای آموزش این رشته باشد. 

  زشتی به اندازه زیبایی در انسان‌بودن ما سهیم است

نگاهی به کتاب «تاریخ فرهنگی زشتی»