img
img
img
img
img

لازم است دشمن را به‌خوبی بشناسید

نگاهی به کتاب هنر جنگ اثر سان تزو

کتاب هنر جنگ اثر سان تزو یکی از بهترین کتاب‌های تاریخی است که نویسنده سعی کرده است تا با ساده‌ترین کلمات این کتاب را بنویسد و درک مطالب برای شما راحت باشد، کتاب هنر جنگ یکی از پرطرفدارترین کتا‌ب‌های سان تزو است.
کتاب‌های تاریخی این روزها طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند. این دسته از کتاب‌ها به دلیل اینکه درمورد تاریخ کشورهای مختلف و … برای خواننده داستان‌های متنوعی را بیان می‌کند، جذابیت بسیار زیادی را پیدا کرده است. برخی از داستان‌های تاریخی بر اساس واقعیت و برخی دیگر براساس تخیلات نویسنده نوشته شده است اما آن چیزی می‌تواند برای خواننده و مخاطب کتاب شما جذابیت داشته باشد که به واقعیت بیشتر نزدیک باشد.
معرفی کتاب هنر جنگ اثر سان تزو
درون مایه کتاب به جنبه‌های مختلف از جنگ پرداخته است این کتاب با جلد شومیز با ترجمه‌ی آرام آخوندی توسط نشر بوکتاب به چاپ رسیده است.
این نوشته بی نظیر از سان تزو درباره پیروزی عالی شامل شکستنِ مقاومت دشمن بدون جنگیدن است. برای رسیدن به چنین پیروزی بزرگی، لازم است دشمن را به‌خوبی بشناسید. او می‌گوید اگر ضعف‌های دشمن را بشناسید و به آن‌ها حمله کنید، هرگز بازنده نخواهید شد. اگر خودتان و دشمنتان را خوب بشناسید، هرگز نباید از نتیجهٔ کار هراسی داشته باشید. همان طور که می دانید چین دارای بیشترین تمدن‌هاست که شما می‌توانید با مطالعه این کتاب و اثر زیبا و ماندگار به بخشی از این تمدن‌ها پی ببرید. کتاب هنر جنگ، یکی از برترین کتاب‌هایی است که در چین به چاپ رسیده است. این اثر فوق العاده حدود ۵۰۰ سال پیش توسط فرمانده چینی نوشته شد و پس از آن توسط بسیاری از نویسندگان و مترجمان به زبان‌ها متنوعی ترجمه شد. این کتاب شامل ۱۳ بخش است که در هر بخش از آن به موضوعات مختلفی اشاره شده است که می‌توانیم به طرحی نقشه، شروع جنگ، حمله مدبرانه، انرژی و… اشاره کنیم.
معرفی سان تزو نویسنده کتاب
معرفی سان تزو نویسنده کتاب هنر جنگ : سان تزو در حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح کتاب هنر جنگ را به چاپ رساند، سان تزو متولد سال ۴۹۶ قبل از میلاد مسیح درچین است. او همچنین فرماندهٔ نظامی چینی بود که در آن زمان توانست با استراتژی‌هایی که در جنگ پیش می‌برد موفقیت و پیروزی‌های بسیار زیادی را نصیب خود کند. او در دوران زندگی خودش مهارت‌ها و تجربه‌های بسیار زیادی را در زمینه جنگی به دست آورد و به یکی از قوی‌ترین و محبوب‌ترین فرماندهان در دوران جنگ تبدیل شد. او در همان زمان کتاب هنر جنگ را از خودش منتشر کرد و با استقبال بسیار زیادی مواجه شد.
بخشی از کتاب هنر جنگ
سون تزو گفت: زمانی می‌توان گفت هنرِ جنگ کردن دارید، که تمامیت ارضی کشور دشمن را سالم و دست نخورده بگیرید، نه با خرابی و ویرانی.
همچنین بهتر آن است که ارتش سپاه دشمن را تمام و کمال بازپس گیرید، تا اینکه آن را منهدم کنید. گرفتن تمامیت یک گردان، گروهان، یا دسته، بهتر از آسیب‌رسانی به آن‌هاست.
از این رو، جنگ و فتح در تمامی نبردها به منزلهٔ رسیدن به برتری نیست، بلکه این مهم با شکستن حصر مقاومتی دشمن بدون جنگ میسر می‌شود.
بنابراین بالاترین مرتبهٔ فرماندهی، نقش بر آب کردن نقشه‌های دشمن است. اقدام مهم بعدی، قطع اتصال و اتحاد نیروهای دشمن است. اگر راهکارهای قبلی مؤثر نیفتاد، دستورِ بعدی حمله بردن به سپاه دشمن در میدان جنگ است و بدترین سیاست موجود این است که به شهرهای آن کشور یورش ببرید.

كلیدواژه‌های مطلب: برای این مطلب كلیدواژه‌ای تعریف نشده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترين مطالب اين بخش
  یک اطلس اخلاق کاربردی

مروری بر کتاب «مسائل اخلاقی معاصر»

  راهنمای عملی نمایش‌نامه‌نویسی

نگاهی به کتاب «نوشتن برای صحنه»

  مضامین نهفته‌ی دست تاریک، دست روشن

نگاهی به داستانِ کوتاهِ «دست تاریک، دست روشن»

  تو آزادی، برای همین است که گم شده‌ای!

نگاهی به کتاب کتاب «تعقیب هومر»

  اگر ما بودیم چه می‌کردیم؟

مروری بر رمان «دود»