img
img
img
img
img
علی‌ صلح‌جو

کتابی درباره‌ی ارامنه‌ی ایران

علی صلح‌جو

امسال کتاب ساکن دو فرهنگ، نوشته‌ی روبرت صافاریان (نشر مرکز) را خواندم. نویسنده تقریباً به تمام جنبه‌های زندگی ارامنه‌ی ایران پرداخته است. با اینکه این اقلیت زبانی ‌ـ‌ دینی در همین دور و اطراف ما زندگی و کار می‌کنند، اطلاعاتی که نویسنده از آنها به ما می‌دهد بکر و بسیار خواندنی است. صافاریان در این کتاب نشان می‌دهد که هم معلومات تاریخی موثقی درباره‌ی ارمنی‌ها دارد و هم شناخت درستی از وضعیت کنونی آنان. ویژگی کتاب لحن بی‌طرفانه و دوستانه‌ی نویسنده در برابر هموطنان ایرانی خود است. حتی در جایی از کتاب که آل احمد با کلمات بدی از ارمنی‌ها سخن می‌گوید، نویسنده که خود ارمنی است به خشم نمی‌آید و پاسخی بسیار منصفانه و روشنگرانه به او می‌دهد.

                                                                                                      

كلیدواژه‌های مطلب: /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترين مطالب اين بخش
  جدال مخاطبان با بهای پشت جلد

افزایش قیمت کتاب ضمن تضعیف اصناف فعال در صنعت نشر (از مولف و مترجم گرفته تا ناشر و کتابفروش)، شانس دسترسی مردم به کتاب و سرانه مطالعه را پایین می‌آورد؛ اتفاقی که در سال‌های اخیر، به وضوح شاهد آن بوده‌ایم.

  کتاب‌های مصور چگونه به بچه‌ها کمک می‌کنند تا مهارت‌های خود را پرورش دهند؟

پنج فایده‌ی مهم کتاب‌های مصور برای کودکانی که در حال یادگیری خواندن هستند:

  خیانت به فلسفه

هایدگر به ده‌ها حیله متوسل شد تا هم خود را تبرئه کند، هم به حمایت پنهانش از نازیسم ادامه دهد. ازاین‌نظر شاید بهتر باشد او را بیشتر از آنکه افسون‌زده دانست، دروغگو پنداشت.

  نژاد و تأثیر آن در سیر تاریخ و تمدن

از درگذشت رشید یاسمی ۷۳ سال گذشت.

  اهمیت مدیریت استرس در جهان امروز

استرس طولانی مدت می تواند منجر به تغییرات ساختاری در مغز شود که می تواند بر حافظه شما تأثیر بگذارد و منجر به مشکل در تمرکز شود.