img
img
img
img
img
وردهایی برای فراموشی

این رمان مسحورتان می‌کند!

میلکان: زندگی اِمری بلک‌وود در یک شب برای همیشه تغییر کرد؛ شبی که جسد بهترین دوستش پیدا شد و آگوست سالت، پسری که دیوانه‌وار دوستش داشت متهم به قتل او شد. سال‌ها گذشته و حالا او به همان کاری مشغول است که در نوجوانی قسم خورده بود که هرگز انجام نخواهد داد: گذراندن یک زندگی آرام در سواحل مه‌آلود و دورافتاده‌ی جزیره‌ی سِرشا و اداره‌کردن کسب‌وکار خانوادگی‌شان، چای‌خانه‌ی بلک‌وود. اما وقتی جزیره که ریشه در داستان‌های عامیانه و جادو دارد، نشانه‌هایی از اتفاقات عجیبی را نشان می‌دهد، اِمری می‌فهمد چیز جدیدی در راه است.

کتابی خوش‌خوان که همزمان داستانی جنایی و عاشقانه را دنبال می‌کند

داستان‌هایی وجود داشت که فقط جزیره می‌دانست. همان‌هایی که هرگز کسی تعریف‌شان نکرده بود. این را می‌دانستم، چون خودم یکی از آنها بودم.
همین‌طور که جلوی کشتی فرابر ایستادم، سِرشا مثل غول خفته ای در آب‌های سرد از مه بیرون آمد. باد گزنده انگشتانم را که دور نرده ها چسبیده بودند بی‌حس کرده بود و وقتی آب دهانم را قورت دادم، محکم‌تر به نرده ها چسبیدند. این لحظه را هزاران بار تصور کرده بودم؛ حتی روزهایی که مطمئن نبودم این جزیره اصلاً وجود داشته باشد؛ اما همین جا بود و به اندازه پوستی که استخوان هایم را پوشانده بود، واقعی بود.
دستانم را در جیب های کتم فرو کردم و به منظره پشت کردم. انگار این کار به نوعی تمام اتفاقات ناگوار آنجا را از بین می‌برد. آخرین باری که روی این عرشه ایستاده بودم هجده ساله بودم، و به جای تماشای بزرگ شدن جزیره از دوردست، میدیدم که همراه با زندگی‌ام ناپدید می‌شود. مادرم صورتش را از من برگردانده بود تا اشک هایش را پنهان کند اما می توانستم حرف های نگفته اش را در سینه‌ام حس کنم. اینکه من همه چیز را خراب کرده بودم و ته دلش هرگز نمی‌خواست من را ببخشد.
ـ از متن کتاب ـ

نظرات و تقدیرها

«جادو، قتل و نثر خوش‌خوانی همچون موسیقی.»
ـ چندلر بیکر

«پر از راز، جادو و گذشته‌ای که سر جای خود باقی نمی‌ماند. این رمان مسحورتان می‌کند.»
ـ جودی پیکو

درباره‌ی نویسنده

آدرین یانگ نویسنده پرفروش نیویورک تایمز است. کتاب های او در بیش از بیست و پنج کشور منتشر شده است. او عاشق غذا، تاریخ، سفر، قهوه و موزه‌های هنری است. وقتی نمی‌نویسد، به یوگا و پیاده‌روی در جنگل می‌پردازد. او با همسر مستندسازش در کارولینای شمالی زندگی می کند.

كلیدواژه‌های مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترين مطالب اين بخش
  یک اطلس اخلاق کاربردی

مروری بر کتاب «مسائل اخلاقی معاصر»

  راهنمای عملی نمایش‌نامه‌نویسی

نگاهی به کتاب «نوشتن برای صحنه»

  مضامین نهفته‌ی دست تاریک، دست روشن

نگاهی به داستانِ کوتاهِ «دست تاریک، دست روشن»

  تو آزادی، برای همین است که گم شده‌ای!

نگاهی به کتاب کتاب «تعقیب هومر»

  اگر ما بودیم چه می‌کردیم؟

مروری بر رمان «دود»