img
img
img
img
img

پارسی را به جهان، رونق و آوازه از اوست

این مقاله با توجه به ویژگی‌های زبانی هر قوم و نیز خصوصیات زبان فارسی دری و همچنین نقش سعدی در تحول این زبان به بیان مقدمه‌ای در زمینه‌ی نثر سعدی و برخی از نثرنویسان معاصر و متأثر از سعدی می‌پردازد که در مکتب سعدی و از وی در امر نگارش خویش بهره‌ها برده‌اند. این نویسندگان و نوع نگارش آنان در طبقه‌بندی‌های مختلفی چون ادیبان: محمدعلی فروغی، سعید نفیسی…، تاریخ‌نگاران: اقبال آشتیانی، فریدون آدمیت…، دانشوران فرهنگی: محمود صناعی، ایرج افشار…، روزنامه‌نگاران: فرامرزی، محمود عنایت…، مترجمان: محمد قاضی، نجف دریابندری…، طنز نویسان: علی‌اکبر دهخدا، فریدون توللی…، خاطره‌نگاران: مستوفی… و داستان نویسان: جمالزاده، پرویزی… قرار گرفته‌اند و کامیار عابدی‌ در مقاله‌ی «پارسی را به جهان، رونق و آوازه از اوست» که در مجله‌ی سعدی‌شناسی منتشر شده، به آن پرداخته است.

كلیدواژه‌های مطلب: برای این مطلب كلیدواژه‌ای تعریف نشده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترين مطالب اين بخش
  مرگ از منظر ملاصدرا

اول خرداد، سال‌روز بزرگداشت ملاصدراست.

  حقایقی درباره «هانس کریستین آندرسن»، خالق داستان‌های پریان ماندگار

. او از سگ‌ها می‌ترسید، گوشت خوک نمی‌خورد چون نگران بود که به نوعی انگل مبتلا شود، و همیشه طنابی بلند در سفرها به همراه داشت تا در صورت لزوم بتواند از آتش‌سوزی‌های احتمالی فرار کند. او همچنین از این موضوع نگران بود که در صورت وقوع یک بیماری حاد، به اشتباه مُرده در نظر گرفته و زنده به گور شود.

  هنر طبیب‌زاده در برگردان غزلواره‌های شکسپیر

تقدیم به امید طبیب‌زاده به مناسبت زادروز ایشان

  سنبل آبی در صفحه‌ بلاگرها، زیبا اما خطرناک

یکی از مواردی که بلاگرها را به طمع زیبایی به دام خود انداخته است و سبب ایجاد پل‌های آسیب‌زا به محیط زیست گیلان شده است، گونه‌ی مهاجم سنبل آبی یا اهریمن بنفش است.

  سروده‌هایی از احمدرضا احمدی به گزینش و ترجمه‌ی احمد محیط

۳۰ اردیبهشت زادروز احمدرضا احمدی است.